W minionym tygodniu studio Larian Games uraczyło nas solidną prezentacją swojej najnowszej produkcji, zapowiedzianej w minionym roku gry Baldur’s Gate 3. Po tak wielkiej partii konkretów spodziewaliśmy się raczej powrotu do prac w studyjnej ciszy, ale wygląda na to, że po odkryciu kart, to już nie wchodzi w grę. Przedstawiciele studia opublikowali na swoim forum najnowszy wpis skierowany do społeczności. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jeszcze więcej o kulisach powstawania gry, a także oznajmiono nam, że już niebawem poznamy kolejne szczegóły.
Zgodnie z zapowiedziami deweloperów o godzinie 20:00 czasu polskiego 12 marca na forum reddit rozpocznie się sesja AMA z twórcami nowego
Baldura. Na wszelkie wątpliwości fanów odpowiedzą Swen Vincke (dyrektor kreatywny), David Walgrave (producent), Adam Smith (starszy scenarzysta), Nick Pechenin (główny projektant mechanik) oraz reżyser scenarzystów Jiji. Równie istotny jest też fakt, że w przywołanym wpisie wspomniano, że
Baldur’s Gate 3 trafi do Wczesnego Dostępu już niebawem, co pozwala sądzić, że nie będziemy musieli czekać do jesieni.
Obok tego dowiedzieliśmy się, że nawet jeśli nad wczesną wersją
Divinity: Original Sin 2 pracowało około 120 osób, to już w tym momencie za kształt
Baldur’s Gate 3 odpowiada 250 pracowników studia
Larian oraz około 100 deweloperów zewnętrznych, zapewne także z polskiego
Anshar Studios.
Baldur korzysta jedynie z 20-30 procent kodu ostatniego
Divinity, a proporcja ta zmniejsza się wraz z kolejnymi działaniami twórców. Tymczasem silnik graficzny, nawet jeśli przypomina mocno
Original Sin 2, to w szeregach pracowników
Lariana, Divinity Engine 4.0 nazywany jest silnikiem
Baldura.
Baldur’s Gate 3 zadebiutuje jeszcze w tym roku na PC. Początkowo w ramach Wczesnego Dostępu z finalną wersją w 2021 roku.
Źródło:
"LM" - gram.pl
|
Klemens
|
2020-03-06 11:53:51
|
|